نکات و مطالب آموزشی در مورد ویندوز 8
 
خدمات کامپیوترعلم و ادب
دنياي امروز!

1-      صفحه نمایش

 

ویندوز 8 بر روی صفحه قفل آن نمایش داده می شود که زیبا به نظر می رسد ولی متاسفانه هیچ راهنمایی برای نحوه ادامه انجام کار نمایش داده نمی شود.

باز کردن قفل بسیار ساده است. اگر از یک صفحه لمسی استفاده می کنید، کافی است بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید، ماوس را حرکت دهید یا انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا یک صفحه ورودی معمولی با نام کاربریی که در هنگام نصب ایجاد کردید ظاهر شود.

 

2-      پیمایش اصلی

 

ویندوز 8 به همراه رابط کاربری جدید خود و تمامی کاشی های رنگی و برنامه های لمسی باز می شود. به همین خاطر درصورتی که از تبلت استفاده می کنید، استفاده از ویندوز 8 برای شما بسیار آسان خواهد بود. کافی است صفحه را به سمت راست و چپ بکشید تا صفحه نمایش را پیمایش کنید و بر روی هر کاشی که مورد نظرتان می باشد، با انگشت ضربه بزنید.

در یک صفحه دسک تاپ معمولی، می توانید با چرخاندن ماوس به سمت جلو یا عقب پیش بروید.

همچنین می توانید از صفحه کلید استفاده کنید. دکمه Home یا End را فشار دهید تا از یک طرف صفحه نمایش به سمت دیگر آن بپرید و سپس با استفاده از کلیدهای مکان نما کاشی مورد نظر خود را انتخاب کنید سپس کلید Enter را فشار دهید. کلید Windows را فشار دهید تا به صفحه Start باز گردید، برروی برنامه ای که به آن نیاز ندارید راست کلیک کنید(یا آن را به سمت پایین بکشید) سپس گزینه Unpin را انتخاب کنید تا آن را حذف کنید. همچنین می توانید کاشی های دیگر را به صورتی که دوست دارید کشیده و رها کنید تا آنها را به دلخواه خود سازماندهی کنید.

 

 

 

3-      گروه های برنامه های کاربردی

 

در ابتدا، در صفحه نمایش Start برنامه ها به صورت تصادفی نمایش داده می شوند ولی اگر ترجیح می دهید که آنها را بهتر و بیشتر سازماندهی کنید می توانید آنها را در گروههای دلخواه خود به راحتی مرتب کنید.

بعنوان مثال ممکن است بخواهید People، Mail، Messaging و Calendar را به سمت چپ بکشید تا یک گروه جداگانه 'People' را شکل دهید. در گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایش بر روی آیکون 'minus' کلیک کنید تا آن را  کوچک (zoom out) کنید و اکنون می توانید گروه جدید را به هر سمتی که می خواهید بصورت بلوکی، بکشید.

در حالی که هنوز در حالت Zoom out هستید در درون بلوک مربوطه راست کلیک کنید تا بدین طریق نامی را برای بلوک خود برگزینید تا در صورتی که برنامه های دیگری را به صفحه Start خود اضافه کردید، راحت تر بتوانید این ابزارها را پیدا کنید.

 

 

 

4-      منوی دسترسی سریع

 

در گوشه سمت چپ و پایین(یا کلید Windows را نگه داشته و کلید X را فشار دهید) راست کلیک کنید تا یک منوی متنی ظاهر شود که امکان دسترسی آسان را به بسیاری از قابلیتهای مفید همانند Device Manager، Control Panel، Explorer، کادر Search و سایر برنامه ها فراهم آورد.

 

 

 

5      پیدا کردن برنامه های کاربردی

 

منوی Win+X مفید می باشد ولی هیچ جایگزینی برای منوی Start  قدیمی وجود ندارد زیرا که این منو امکان دسترسی به برنامه های کاربردی شما را فراهم نمی آورد. برای پیدا کردن آن کلید Windows را فشار داده  و نگه دارید سپس کلید Q را فشار دهید. همچنین می توانید بر روی یک قسمت خالی از صفحه Start راست کلیک کنید یا انگشت خود را در پایین صفحه نمایش قرار داده و به سمت بالا بکشید سپس All Apps را انتخاب کنید تا یک فهرست پیمایشی از تمامی برنامه های کاربردی نصب شده خود را مشاهده کنید. کاشی های مختلف را مرور کنید تا آنچه که مدنظرتان می باشد را پیدا کنید و بر روی برنامه مربوطه کلیک کنید تا آن را باز کنید.

 

 

 

6-      دسترسی آسان

 

اگر برنامه ای وجود دارد که همیشه به آن نیاز دارید آنگاه نباید از طریق سیستم جستجو به آن دسترسی پیدا کنید. کافی است آن را به صفحه Start متصل کنید(Pin) تا بدین طریق تنها با یک کلیک در دسترس باشد.

شروع به تایپ قسمتی از برنامه مورد نظر خود بکنید. بعنوان مثال برای دسترسی به کنترل پنل، عبارت Control را تایپ کنید. بر روی کاشی Control panel که در صفحه Apps Search قرار دارد، راست کلیک کنید و بر روی 'Pin to Start' کلیک کنید. اگر از یک دستگاه با صفحه لمسی استفاده می کنید، کافی است انگشت خود را برروی آن گذاشته و نگه دارید سپس به سمت پایین بکشید و گزینه 'Pin to Start' را انتخاب کنید.

حال کلید Windows را فشار دهید و تا سمت راست پیمایش کنید تا کاشی Control Panel را که در آخر قرار دارد مشاهده کنید. اگر می خواهید که راحت تر در دسترس باشد، کافی است آن را به سمت چپ بکشید سپس بر روی کاشی مربوطه کلیک کنید تا دسک تاپ را در راستای پنجره کنترل پنل باز کند سپس کلید Windows را فشار دهید تا شما را به صفحه Start بازگرداند.

 

7-      خاموش کردن(Shut down)

 

برای خاموش کردن ویندوز 8، کافی است اشاره گر ماوس را به گوشه سمت راست و پایین صفحه نمایش ببرید بر روی آیکون Settings کلیک کنید( یا کلید Windows را نگه داشته و کلید I را فشار دهید) تا یک دکمه power ظاهر شود. بر روی آن کلیک کرده و گزینه Shut Down یا Restart را انتخاب کنید.

برخی از روشهایی که در نسخه های قبلی ویندوز کاربرد داشت هنوز هم کاربرد دارند. کلیدهای Ctrl+Alt+Del را فشار دهید سپس بر روی دکمه Power که در گوشه سمت راست و پایین وجود دارد، کلیک کنید مجددا همان گزینه های Shut Down و Restart برای شما نمایش داده خواهند شد.

و حتی اگر در صفحه دسک تاپ قرار دارید، کلیدهای ALT+F4 را فشار دهید تا یکی از گزینه های Shut Down، 'Restart'، 'Sign Out' یا 'Switch User' را انتخاب کنید.

 

 

 

8-      نوار App

 

هدف از برنامه های ویندوز 8 این است که نسبت به اپلتهای نسخه های قبلی ویندوز ساده تر باشند و این بدین معنا است که با منوها، نوارهای ابزار پیچیده و بسیاری از استانداردهای رابط کاربری باید خداحافظی کرد. معمولا تعدادی گزینه بر روی نوار App وجود دارد. با اینحال اگر اطمینان ندارید که چه کاری را باید انجام دهید، بر روی یک قسمت خالی از صفحه نمایش راست کلیک کنید، کلیدهای WINDOWS+Z را فشار دهید یا انگشت خود را از سمت پایین صفحه نمایش به سمت بالا بکشید تا دقیقتر به آن نگاه کنید.

 

9-      چه چیزی در حال اجرا می باشد؟

 

اگر یک برنامه کاربردی ویندوز 8 را باز کنید سپس قدری با آن کار کنید آنگاه کلید Windows را فشار دهید، مجددا به صفحه Start باز خواهید گشت. برنامه شما در حال اجرا باقی می ماند ولی از آنجایی که هیچ taskbar وجود ندارد آنگاه شما متحیر می مانید که چگونه باید آن برنامه را مجددا پیدا کنید.

فقط کافی است کلیدهای ALT+TAB را فشار دهید تا ببنید چه برنامه ای درحال اجرا می باشد.

نگه داشتن کلید WINDOWS و فشردن TAB صفحه ای را در سمت چپ صفحه نمایش نشان می دهد که برنامه های در حال اجرا را در آن مشاهده خواهید کرد(برای انجام اینکار با ماوس کافی است اشاره گر ماوس خود را به گوشه سمت چپ و بالای صفحه نمایش ببرید. قدری صبر کنید تا یک تصویر کوچک از یک برنامه ظاهر شود سپس آن را بکشید).

البته همیشه می توانید کلیدهای Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید تا تمامی برنامه های در حال اجرای خود را در Task Manager مشاهده کنید.

 

 

 

10-      بستن یک برنامه

 

برنامه های ویندوز 8 دکمه هایی برای بستن برنامه ندارند ولی شما نباید نگران این مسئله باشید. زمانی که شما از یک برنامه خارج شده و به برنامه دیگری می روید و یا فضای کافی برای اجرای این برنامه بر روی سیستم شما وجود ندارد، اجرای برنامه ها متوقف می شود. حتی اگر شما به منابع سیستمی خود نیاز داشته باشید بطور خودکار بسته می شوند(البته محتویات آنها ذخیره می شوند تا در زمانی که آنها را مجددا باز می کنید، از ادامه همانجایی که قبلا از آن خارج شده بودید، به کار خود ادامه دهید).

اگر می خواهید برنامه ای را ببندید فقط کافی است اشاره گر ماوس خود را بر روی بالای صفحه نمایش ببرید. زمانی که اشاره گر ماوس تبدیل به آیکون دست شد، آنگاه دکمه سمت چپ ماوس را نگه داشته و آن را به سمت پایین صفحه نمایش بکشید. برنامه شما باید به یک تصویر کوچک تبدیل شود که می توانید آن را به سمت خارج از صفحه نمایش بکشید تا آن را ببندید.  همچنین می توانید کلیدهای ALT+F4 را فشار دهید.

زمانی که در استفاده از این روشها با شکست مواجه شدید آنگاه کلیدهای Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید تا Task Manager را باز کنید، در قسمتی از فهرست APPs راست کلیک کنید و End Task را انتخاب کنید. این نکته را بدانید که بستن برنامه ای که نباید بسته شود، ممکن است باعث آسیب دیدگی و قفل شدن کامپیوتر شما شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 26 / 1 / 1398برچسب:, :: 12:10 قبل از ظهر
بی نام

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خدمات کامپیوترجلال و آدرس jalalrohi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 49
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 202
بازدید کل : 33200
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 49
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 202
بازدید کل : 33200
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<